Nieuws

Alles over de preventiemedewerker

Met de komst van de nieuwe Arbowet heeft de preventiemedewerker een stevigere rol gekregen. Maar wat houdt deze rol precies in?

De nieuwe Arbowet is ingegaan per 1 juli 2017. Het doel van de arbeidsomstandighedenwet, ook wel bekend als de Arbowet, is om werknemers gezond en veilig te kunnen laten werken. Dit geldt voor alle werknemers in Nederland ongeacht contract of soort dienstverband. Hierbij kunt u denken aan fulltime-, parttime dienstverbanden, flexwerkers, uitzendkrachten en stagiaires. In de nieuwe Arbowet staat preventie centraal. Niet alleen de rol van de werkgever is veranderd maar ook de rol van de preventiemedewerker.

Alles op een rij

In onze whitepaper hebben wij alles over de preventiemedewerker op een rij gezet.

U kunt meer doen

Om goede arbeidsomstandigheden te creëren en te behouden en risico’s tegen te gaan is een goedwerkend beleid van belang. Ook wanneer uw medewerker minder of niet meer inzetbaar is, is in dit beleid vastgelegd hoe uw medewerker zo snel mogelijk kan re-integreren naar werk. U bent tenslotte twaalf jaar (financieel) verantwoordelijk voor een verzuimende medewerker.

Meer informatie

Wilt u meer weten over de rol van de preventiemedewerker? En of uw verzuimbeleid bestendig is tegen twaalf jaar verantwoordelijkheid? Onze consultant Sociale Zekerheid Leony Slagter vertelt u er graag meer over. Leony is bereikbaar via 010 251 12 51 of via 06 51 15 40 07.

Consultant Sociale Zekerheid


lees meer >

Gerelateerde berichten

Top